Wednesday, September 7, 2011

Cinta

Assalamulaikum, Salam Sejahtera.

Suda Terlalu lama saya membiarkan blog ini terbiar sahaja. Blog ini terbina kerana saya mendalami ilmu Hukum Tarikan yang mendalam dengan Seorang Guru.Tapi tidak sedalam mana semua saya akan bincangkan disini adalah asas dan mudah. Okay, mengenai Entry saya kali ini saya akan mengemukakan kes Cinta.

CINTA
Mengenai Cinta, Ramai yang berpatah hati apabila mereka bercinta dari menyayangi seseorang Kekasih. Untuk mendapatkan Cinta memang mudah atau mungkin mencabar. Pernah anda mendengar kawan,kakak,abang,adik atau sesiapa sahaja yang patah hati apabila kekasih yang mereka cintai itu pergi meninggalkan mereka atau berpaling kepada yang lain?.

Jika Ya, Mari kita lihat Apa penyebab berlaku itu.Dalam Buku The Secret Jika anda Berfikir Positif anda menarik yang positif,anda akan menerima tenaga positif dari sekeliling. Positif ini maksudnya anda senantiasa berfikiran positif dan jiwa yang murni. Ia perkara asas bukan?. Jadi saya sarankan anda berfikir semula tentang cinta anda dengan si dia. Tanya soalan ini kepada anda

Adakah aku bercinta merasa sangat risau atau negatif mengenai si Dia?

Adakah aku terlalu memikirkan keburukan ketika bercinta?dengan Si dia?

Adakah aku terlalu mengongkong si dia kerana terlalu cemburu?

Adakah aku Ketika bercinta mahu memberikan terbaik sehingga merimaskan si dia kerana takut si dia curang?

dan seterusnya anda cuba bertanya pelbagai soalan sehingga anda rasa PUAS hati dengan soalan yang anda berikan itu dan jawapan yang anda diberikan itu.Soalan dan jawapan semua terletak di tangan anda.
PUNCA
Secara umumnya Putus Cinta di pertengahan jalan berlaku apabila si pencinta itu terlalu melihat keburukan apabila mereka bersama atau menjalani Percintaan itu.

Contoh mudah, Apabila anda bercinta anda terlalu memberi persepsi atau tanggapan yang salah mengenai percintaan itu. Anda selalu berikan

"Macam mana kekasih aku sekarang adakah dia ada kekasih lain selain daripada aku?"
"Aku sayang dia..aku tengok dia macam tak sayang pada aku.."

dan pelbagai persoalan yang NEGATIF yang timbul di minda anda.Jika ini berlaku anda menarik tenaga Negatif menguasai atau BERKERAJAAN di minda anda. Dengan ini, Minda separa sedar anda akan menerima sahaja Program Baru anda itu dan Menrealisasikan kepada kehidupan sebenar. Jadi Salah Siapa sekarang ini?

Apa yang anda perlu lakukan ialah Kurangkan memberi Persoalan Negatif atau tidak langsung dan Memberikan lah Persoalan Yang Positif. Keyakinan perlu ada kerana jika keyakinan bergabung dengan Minda Positif ia memberi hasil yang Terbaik kepada diri anda.Keyakinan dapat dipupuk dengan memberi Perspektif baru dengan sudut yang Positif. Jadi cuba anda memandang Perspektif yang baru dengan sudut yang Positif mengenai Alam Percintaan anda.

Okay Setakat ini sahaja.
Saya akan mengulas lebih banyak lagi dengan Entry akan datang.
Assalammulaikum :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...