Wednesday, September 7, 2011

Motivasi: Kehidupan

Assalammulaikum, Salam Sejahtera

Saya memberi sedikit Motivasi kepada anda. Motivasi ini bertujuan supaya anda kenal pada diri anda sendiri.

Jika anda mengalami kegagalan ia tidak bermakna ia gagal selama-lama. Sebab apa?Sebab anda hanya lakukan satu kegagalan sahaja atau mungkin dua,tiga sahaja.Tak perlu anda risau pada kegagalan itu kerana kegagalan Guru Terbaik untuk anda jika anda orang-orang yang berfikir. Orang-orang berfikir iaitu orang yang berfikir mengenai sesuatu masalah,penyelesaian,bagaimana untuk lakukan ini? dan sebagai. Jika anda mengambil Kegagalan itu sebagai pengajaran dan memperbaiki kelemahan sedia ada. Jika begitu anda adalah pemenang! kerana orang gagal adalah orang gagal bangkit dari KEGAGALANNYA!!.Jadi bangkit lah!!

Jika anda bertanya kepada saya "Apakah Kaedah Terbaik Untuk Saya Bangkit kepada Kegagalan?"

Pertama,Ubah Perspektif anda mengenai Kegagalan.Bina Perspektif yang baru dan Positif! dengan memandang Kegagalan itu sesuatu yang indah!!.Fikir semula,Jika anda memberi Pespektif yang Positif mengenai Kegagalan anda sebenarnya memberi Tenaga yang Positif kepada minda separa sedar anda. Minda Separa Sedar anda akan memprogram semula dan menganggap Kegagalan itu adalah indah.Penerima Jiwa dan Minda anda mengenai sesuatu perkara yang anda risau atau takut akan memberi ketenangan yang hebat dan Perasaan anda akan bebas keluar dengan Super!

Lakukan sebelum tidur.Sebelum tidur anda perlu berkata "Kegagalan itu Indah..Saya sayang Kegagalan!" nampak macam pelikkan?Tapi hasil memberi kesan yang baik.Saya kurang mengalakkan anda mengikuti ayat saya diatas,saya mengalakkan anda supaya membina ayat sendiri yang memberi rasional kepada pemikiran anda mengenai kegagalan dengan membina ayat sendiri.Rasional di sini supaya pemikiran Logik anda dapat menerima rasional itu dan tidak tertekan kepada diri anda.Ulang ayat rasional itu sebelum tidur selama sebulan.Kenapa ketika tidur?Kerana semasa anda tidur minda akan memproses perkataan itu dan disimpan di minda separa sedar.Apabila dilakukan selama 30 hari Minda Separa Sedar akan membawa program itu kepada kehidupan anda.

Sekian Terima Ksih :)
Assalammulaikum!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...